Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 K tomu, kdo je slabý ve víře, buďte přívětiví a hleďte se nepřít o různých názorech.
2 Někdo má za to, že může jíst všechno, zatímco slabý jí pouze zeleninu:
3 ať ten, kdo jí, nepohrdá tím, kdo nejí, a ať ten, kdo nejí, nesoudí toho, kdo jí; Bůh jej přece přijal.
4 Kdo jsi ty, abys soudil cizího služebníka? Ať stojí nebo ať padá, týká se to pouze jeho pána; a on ostatně zůstane stát, neboť Pán má sílu, aby ho podepřel.
5 Jeden dává přednost některému dni před jiným; druhý je pokládá všechny za stejné: ať se v tom každý drží svého úsudku.
6 Ten, který má ohled na různé dny, dělá to pro Pána; a ten, který jí, dělá to pro Pána, protože vzdává Bohu díky. A ten, který nejí, dělá to pro Pána a vzdává díky Bohu.
7 Nikdo z nás totiž nežije sám pro sebe, jako nikdo sám pro sebe neumírá;
8 žijeme-li, žijeme pro Pána, a umíráme-li, umíráme pro Pána. Tedy v životě i ve smrti náležíme Pánu.
9 Vždyť Kristus zemřel a vrátil se k životu, aby byl Pánem mrtvých i živých.
10 Ale proč bys měl ty soudit svého bratra? A proč bys měl ty svým bratrem pohrdat? Všichni totiž předstoupíme před Boží soud,
11 neboť je psáno: Jako že žiji, říká Pán, každé koleno se přede mnou skloní a každý jazyk vzdá Bohu slávu.
12 Tak tedy každý z nás vydá Bohu počet sám za sebe.
13 Přestaňme tedy soudit jedni druhé: usuďte spíš, že se před vašeho bratra nesmí klást nic, co by způsobilo, že klopýtne nebo padne.
14 To vím, jsem si tím jist v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo o sobě, ale jen pro toho, kdo pokládá nějaký pokrm za nečistý; v tom případě takový pro něho je. -
15 Pokud totiž se tvůj bratr zarmoutí pro nějaký pokrm, už nejednáš podle lásky. Nedopusť, aby kvůli tvému pokrmu zahynul ten, za něhož zemřel Kristus!
16 Nevystavujte tedy svou výsadu potupě.
17 Neboť Boží království nespočívá v pokrmu anebo v nápoji, ono je spravedlnost, pokoj a radost v Duchu Svatém.
18 Právě ten, kdo takto slouží Kristu, je milý Bohu a vyhovuje lidem.
19 Následujme tedy to, co napomáhá pokoji a vzájemnému nabádání k dobrému.
20 Nenič kvůli nějakému pokrmu Boží dílo. Všechno je zajisté čisté, ale stává se zlem pro člověka, který jí a přitom působí pohoršení.
21 Dobré je zdržovat se masa a vína i všeho, co působí, že tvůj bratr klopýtá nebo padá nebo slábne.
22 Onu víru, kterou máš, si uchovej pro sebe před Bohem. Blahoslavený, kdo se neodsuzuje ve chvíli, kdy se rozhoduje.
23 Ale ten, kdo jí navzdory svým pochybnostem, je odsouzen, protože nejedná v dobré víře a protože vše, co nevychází z dobré víry, je hříchem.