Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).
Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.
Diviš Libor URL: www.obohu.cz E-mail: infoobohu.cz Skype: libordivis
Jeruzalémská bible je špičkové dílo katolické biblistiky druhé poloviny 20. století. Vzešla z prací Jeruzalémské biblické školy, založené v roce 1890 z iniciativy dominikánského řádu, v níž se po desítky let převážně francouzští badatelé věnovali studiu a výzkumu na poli biblické filologie, historie a archeologie. Na základě zevrubné a velmi přesné exegetické práce vznikl pak z původních jazyků nejprve francouzský překlad – La Bible de Jérusalem (JB), 1. vydání 1954, definitivní 1973 –, jenž se stal základem pro další edice v hlavních evropských jazycích. Hlavní zásadou jeho tvůrců je nevnášet do biblického překladu literární kvality, které nejsou vlastní originálu. Druhou předností vloženou do tohoto díla jsou úvody k jednotlivým biblickým knihám a pomocný poznámkový aparát, které každému čtenáři Bible dodávají nejdůležitější poznatky interpretační, aniž by ho zbytečně zatěžovaly svým rozsahem. Česká verze Jeruzalémské bible vzniká metodou srovnávacího překladu z francouzštiny (originální znění JB) a původních biblických jazyků (pro přesné rozpoznání předlohy). Její autoři berou v potaz i bohatou tradici českých biblických překladů 20. století, které se můžou stát inspirací, cennou zejména po terminologické stránce. Žádný ale není měřítkem, či dokonce svazujícím břemenem v otázce jazykového stylu. I pro tvůrce české JB je totiž nejdůležitější, aby výsledek jejich práce byl věrný biblickému originálu, s co nejpatrnějším uchováním jeho stylu i literární formy. Manželé Dagmar a František X. Halasovi zahájili práci na českém překladu v roce 1980, v polistopadové době se začalo s publikováním prvních sešitů pracovního vydání. Průběžně pokračují redakční práce, aby česká Jeruzalémská bible vyšla co nejdřív jako celek. Pracovní vydání české verze Jeruzalémské bible je určeno k diskusi mezi odbornou i laickou veřejností. Vyzýváme tedy všechny čtenáře, aby své diskusní příspěvky, připomínky k českému překladu a textové korektury zasílali na adresu redakce: nakladatelství KRYSTAL OP, Husova 8, 110 00 Praha 1, e-mail: krystalop@volny.cz
Copyright: Copyright © František X. a Dagmar Halasovi, Copyright © Krystal OP s.r.o
URL: http://krystal.op.cz/
1 A mé vidění pokračovalo. Když Beránek otevřel první ze sedmi pečetí, uslyšel jsem, jak první ze Živoucích volá jakoby hromovým hlasem: "Pojď!"
2 A tu se mi před očima objevil bílý kůň; ten, jenž na něm seděl, třímal luk; byla mu dána koruna a on vyjel jako vítěz, a aby nadále vítězil.
3 Když otevřel druhou pečeť, uslyšel jsem, jak druhý Živoucí volá: "Pojď!"
4 Tu se vynořil jiný kůň, ohnivě rudý; tomu, jenž na něm seděl, bylo dáno, aby vyhostil ze země mír a aby způsobil, že se lidé budou vzájemně pobíjet; byl mu dán velký meč.
5 Když otevřel třetí pečeť, uslyšel jsem, jak třetí Živoucí volá: "Pojď!" A tu se mi před očima objevil černý kůň; ten, jenž na něm seděl, držel v ruce váhy,
6 a uslyšel jsem jakoby hlas zprostřed těch čtyř Živoucích, který říkal: "Mírka pšenice za denár, tři mírky ječmene za denár! A oleji a vínu neškoď!"
7 Když otevřel čtvrtou pečeť, uslyšel jsem volání čtvrtého Živoucího: "Pojď!"
8 A tu se mi před očima objevil zelenavý kůň; ten, jenž na něm seděl, je nazýván Smrt; a za ním kráčelo Podsvětí. Tehdy jim byla dána moc nad čtvrtinou země, aby hubili mečem, hladem, morem a pozemskými šelmami.
9 Když otevřel pátou pečeť, uviděl jsem pod oltářem duše těch, kteří byli zabiti pro Boží Slovo a pro svědectví, které vydali.
10 Zvolali mocným hlasem: "Kdy už konečně, svatý a pravdivý Pane, zjednáš spravedlnost a pomstíš naši krev na obyvatelích země?"
11 Tu každému z nich bylo dáno bílé roucho a přitom jim bylo řečeno, aby měli ještě krátce strpení, dokud nebudou v plném počtu jejich druhové ve službě a jejich bratři, kteří mají být vydáni na smrt jako oni.
12 A mé vidění pokračovalo. Když otevřel šestou pečeť, tu nastalo prudké zemětřesení a slunce zčernalo jako žíněná tkanina a celý měsíc byl samá krev,
13 a hvězdy z nebe spadly na zemi jako nedozrálé fíky, které shazuje fíkovník zmítaný vichřicí,
14 a nebe zmizelo, jako když se svine kniha, a hory i ostrovy se vyvrátily z míst, kde byly;
15 a králové země i velmoži i velcí vojevůdci i zbohatlíci i mocní a zkrátka všichni, otroci anebo svobodní, zalezli do jeskyní mezi skaliska hor
16 a přitom říkali horám a skalám: "Sesujte se na nás a skryjte nás před Tím, jenž sedí na trůně, a před Beránkovým hněvem."
17 Vždyť nadešel velký Den jeho hněvu a kdo tedy může obstát?