New World Translation of the Holy Scriptures (1991) - John - chapter 6

Výběr jazyka rozhraní:     

Velikost písma:   12345678910

Display settings Display settings

Výběr jazyka rozhraní:                    

Velikost písma:   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Informace o Studijní on-line bibli (SOB) (CZ)

   Aplikace, kterou právě používáte, je biblický program Studijní on-line bible (dále jen SOB) verze 2. Jedná se prozatím o testovací verzi, která je oproti původní verzi postavena na HTML5, využívá JavaScriptovou knihovnu JQuery a framework Bootstrap. Nová verze přináší v některých ohledech zjednodušení, v některých ohledech je tomu naopak. Hlavní výhodou by měla být možnost využívání knihovny JQuery pro novou verzi tooltipů (ze kterých je nově možné kopírovat jejich obsah, případně kliknout na aktivní odkazy na nich). V nové verzi by zobrazení překladů i vyhledávek mělo vypadat "profesionálněji", k dispozici by měly být navíc např. informace o modulech apod. Přehrávač namluvených překladů je nyní postaven na technologii HTML5, tzn., že již ke svému provozu nepotřebuje podporu Flash playeru (který již oficiálně např. pro platformu Android není k dispozici, a u kterého se počítá s postupným všeobecným útlumem).

© 2011-2100
 

 

Information about the "Online Bible Study" (SOB) (EN)

   Application you're using is a biblical program Online Bible Study (SOB), version Nr. 2. This is yet a testing release, which is (compared to the previous version) based on HTML5, uses JQuery JavaScript library and Bootstrap framework. The new version brings in some aspects simplifications. The major advantage should be the possibility of using JQuery for the new version tooltips (from which it is now possible to copy their content, or click on active hyperlinks). In the new version are also available informations about the modules and the like. The player of the narrated translations is now HTML5 powered (he does not need Flash player). I hope, that the new features will be gradually added.

 

 

 

Kontakt

(kontaktné informácie - contact info - Kontaktinformationen - контактная информация - informacje kontaktowe - información de contacto - πληροφορίες επικοινωνίας)

 

Diviš Libor
URL: www.obohu.cz
E-mail: infoobohu.cz
Skype: libordivis

 

 

 

New World Translation of the Holy Scriptures (1991)

... no information about this module ...

 

Guestbook



 

 



hudson   (27.1.2024 - 14:55)
E-mail: hudsonpotgmail.com
Hello, I would like to contact developers to tell me where I can get "portuguese almeida revised and updated (with strong’s numbers)" because I want to make a website for studies. Please, for the growth of the kingdom of God.

Lukáš Znojemský   (21.9.2022 - 09:55)
Rád tuto stránku navštěvuji a učím se z ní v posledních týdnech. Velmi mi pomohla jazykově a přiblížila mi význam některých veršů, jejichž plný význam nebo zabarvení bylo ztraceno v překladu. "Obsluha" (tady se za výraz velmi omlouvám) je pohotová a technicky znalá. Velmi doporučuji.

Carola Teach   (14.6.2022 - 19:43)
E-mail: carola24681gmail.com
Hallo Libor Vielen Dank für den Hinweis. Die kroatische Bibel reicht. Soweit ich eine Freundin verstand, ist bosnisch und kroatisch das gleiche und serbisch ähnlich, war ja früher auch ein Land, Jugoslawien , nur das eben da zwischen islamischen und traditionell christlichen Streit von aussen reingebracht und geschürrt wurde. Ich leite die kroatische Bibelsuche gleich weiter Einige können lesen, einige nicht und so ist das Super installiert, das man die Bibel auch auf Audio stellen kann. Toll ist es, das auch die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel in deutsch dabei ist, denn da finde ich vieles, speziell Psalm 91 als Beispiel authentischer formuliert, als in allen anderen deutschen Bibeln. Das jüdische Neue Testament von David H. Stern habe ich auch, aber die Nafterli Herz Tur-Sinai Bibel ist mir persönlich sehr wichtig. Vielen Dank Libor für diese kompakte Internet Webseiten- Arbeit für den Herrn, uns sein noch besser studieren und weiter geben zu können Shalom .

CarolaTeach   (14.6.2022 - 12:32)
E-mail: carola24681gmail.com
Wer hat diese Seite ermöglicht und wer wartet diese Seiteund bezahlt die Website Kosten ? Mit dieser Website dient ihr Gott dem Vater zum Bau der Gemeinde Gottes. Und wir wurden im Buch Korinther aufgerufen, da wo wir genährt werden, auch zu unterstützen. Ich bitte den Admin dieser Seite, mir per email die Kontonummer mitzuteilen, dass ich mit Gaben mtl.segnen kann und nicht nur fromme Sprüche loslasse, denn seit kurzem bekam ich den Link dieser Seite und arbeite sehr gerne auf dieser Seite und gebe den Link weiter. Bitte das sich der Webseitengründer meldet. Danke.

Herzlichen Dank für Ihr Angebot. Aber ich brauche Ihre Hilfe nicht, ich leide nicht an Mangel :-) Wenn Sie helfen möchten, helfen Sie bitte jemandem in Ihrer Nähe.    Libor

Carola Teach   (14.6.2022 - 12:12)
E-mail: carola24681gmail.com
Vielen Dank für diese Möglichkeit Bibel-Ausgaben vergleichen zu können. Eine sehr gut aufgebaute Strukturierung und sehr bedien- freundlich. Ich hätte eine Bittende Frage. Habt Ihr auch die bosnische Bibel oder besteht da Möglichkeit, auch für Bosnieer, Kroaten, Serben die bosnische Bibel hier zu hinterlegen. Ich habe seit 2015 sehr viel Kontakt zu Bosnierer , Kroaten, Serben und Albanern Kosovo und muß Bibelstellen immer auf google übersetzen, um ihnen die Bibel näher zu bringen, was sie dankbar annehmen, aber bei Google habe ich nie die Sicherheit, dass die Übersetzung gut geprüft ist. Kommen auch Bibeln als bosnisch - und albanische Bibeln hinzu ? Danke

Außer der bosnischen Bibel ist alles, was benötigt wird, bereits hier in der SOB (Studien Online Bible) enthalten. Diese Übersetzungen sind im Abschnitt "Andere europäische Übersetzungen" zu finden. Serbische Bibel (Kyrillisch), Serbische Bibel (Đuro Daničić, Vuk Karadžić - 1865), Albanian Bibel und Kroatische Bibel. Sie können die bosnische Bibel im PDF-Format HIER herunterladen.    Libor

Joe   (4.3.2021 - 17:49)
E-mail: joe.jace.mail.de
Hallo und vielen Dank für die hilfreiche Suchfunktion bei den hebräischen Bibeln – ich benutze sie seit Jahren zur Überprüfung der masoretischen Zählungen von Wortpaaren. Ein Schreibfehler am Ende von Josua 11,16 (Elberfelder 1905) "und das ebirge Israel und seine Niederung", es müsste heißen "und das Gebirge Israel und seine Niederung". Grüße aus Zittau / Sachsen

Danke. Natürlich hast du recht - ich habe es bereits behoben.    Libor

Josef   (4.2.2021 - 15:51)
E-mail: pepas74seznam.cz
Tak tohle mě velmi potěšilo. Je to dobře ovladatelné na rozdíl od jiných zdrojů. Děkuji moc! :)

Lukáš   (24.11.2020 - 10:02)
E-mail: lukasnemecek536gmail.com
Chyba v textu Kat. lit. překlad. Zjevení 11, 10. protože tito dva poroci jim způsobili hodně trápení.

Zdeněk Staněk   (22.8.2020 - 14:36)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
Chybí 'ě': http://obohu.cz/csp.php?k=2Te&kap=3&v=4

Vskutku. Již jsem to opravil.    Libor

Ani Gallert   (4.7.2018 - 16:24)
E-mail: cactus.gomeragmail.com
Vielen, vielen Dank für diese Seite (und dass wir sie kostenfrei nutzen können)! Sie ist sehr gut gemacht und eröffnet beim Bibelstudium völlig neue Einblicke! Eine dringende Frage habe ich zur Adolf Ernst Knoch Bibel - die Begriffe, die kursiv und hell in den Versen dargestellt sind - bedeuteten diese, die Worte wurden von Knoch hinzugefügt, weil im Original nicht mehr erhalten? Oder wie ist das zu verstehen? Vielen Dank und Gottes Segen, Ani

Hallo, Ani. Kursiv und hell - das sind die Worte, die nicht im Originaltext sind, aber sie sind wichtig für das richtige Verständnis. Sie können es im VERGLEICHS-MODUS gut sehen. Schauen Sie sich zum Beispiel das Münchener Neues Testament an...     Libor

Andreas Boldt   (27.2.2018 - 05:41)
E-mail: andyp1gmx.net
Ich habe diese Seite gefunden um einfach Bibel online zu benutzen in verschiedenen Sprachen - ich bin überzeugt das Gott sein Wort bewahrt hat in allen Sprachen. Und weiß bis zum Ende hin wird sein Wort leuchten. "Denn mein Wort wird nicht leer zu mir zurückkehren..." - Gottes Segen für die segensreiche Arbeit die ihr tut. Leider kann ich kein Tscheschisch aber habe auch Bekannte in der Slowakei und bin Euch sehr verbunden im Sinne des Protestantismus. Ich benutze die Bibel jeden Tag. Andreas Boldt

Ich danke Ihnen, Andreas. Diese Anwendung ist viel mehr als nur eine Online-Bibel. Versuchen Sie bitte herauszufinden, welche Optionen und Funktionen SOB anbietet... (Anleitung) Libor

Juraj Kaličiak   (5.2.2018 - 11:06)
E-mail: juro.kaliciakgmail.com
Nech Vám pán odplatí Jeho spôsobom, toto je nejlepšia verzia práce s Božím slovom. Vyhladávanie, režim porovnávania sú skvelé. Pracujem s touto stránkou už celé roky a cítim povinnosť povzbudiť autorov, že je toto určite požehnaná práca. Veľa to používam aj na mobile, ako rýchlu online bibliu. Oceňujem odvahu vydania prekladu Jozefa Roháčka v edícii Dušana Seberíniho s doslovným prekladom Božieho mena. Výborná je možnosť porovnania s gréckymi originál textami so strongovými číslami. Buďte požehnaní bratia. Juraj

Vďaka Juraj. Je príjemné počuť, že tento biblický program používate už dlhší čas, a že ste s ním spokojný. Snažím sa SOB stále vylepšovať. Nie sú žiadni autori - je iba jeden amatér, ktorý chce (okrem bežných funkcií biblických programov) najmä sprístupniť originálny text biblie pre všetkých - aj bez znalosti biblických jazykov. Libor

John Builer   (30.1.2018 - 07:07)
E-mail: Johnbuilercontbay.com
Ganz, ganz grosse Klasse, diese Seite, besser, als alles andere!!! Vielen Dank!!! Bitte machen Sie so weiter!!! Danke! Regards, John Builer

Danke, ich schätze es wirklich ...

Zdeněk Staněk   (27.12.2017 - 15:34)
E-mail: zdenek.stanekwhitepaper.bluefile.cz
WLC 5M 6:4 v prvním slově chybí souhláska ajin a v posledním slově dálet. Díval jsem se do jiných zpracování textu WLC a tam jsou.

OK. Upravil jsem text podle textu Tanachu.

Vladimir Bartoš   (23.11.2017 - 23:15)
E-mail: bartos.vlemail.cz
Tyto stránky jsem objevil náhodou, když jsem hledal on line čtení Bible. Jsem úplně nadšený z toho, jaké jsou zde možností a chci za to poděkovat!!

Jsem rád, že Vás tento on-line biblický program tolik zaujal. Věřím, že se to ještě zlepší, když si prostudujete návod, případně novinky na Facebooku :-)

Libor Diviš   (14.10.2016 - 08:02)
Vítejte v knize hostů. Sem můžete vkládat své komentáře k nové verzi SOB (Studijní on-line bible). Jen bych Vás chtěl poprosit, abyste si předtím prostudovali návod k tomuto biblickému programu.

Welcome. Here you can write your comments relating to this new version of the online biblical program SOB (Online Bible Study) - your assessment, proposals, error notices etc.

 

 

   

New World Translation of the Holy Scriptures (1991)

display translators notes

1Potom se Ježíš odebral za Galilejské neboli Tiberiadské moře.1 (1Mt 14:13 L 9:10) 2Stále ho však následoval velký zástup, protože viděli znamení, jež prováděl na těch, kteří byli nemocní.1 (1Mk 6:33 L 9:11 J 2:23) 3Ježíš tedy vyšel na horu1 a tam seděl se svými učedníky. (1Mt 15:29) 4Nyní byl blízko pasach1, židovský svátek. (1J 2:13 J 5:1) 5Když tedy Ježíš pozvedl oči a pozoroval, že k němu přichází velký zástup, řekl Filipovi: Kde pro ně koupíme k jídlu chleby?1 (1Mt 14:14 Mk 6:35 L 9:12) 6Říkal to však, aby ho zkoušel, neboť sám věděl, co hodlá udělat. 7Filip mu odpověděl: Nestačí pro ně chlebů ani za dvě stě denárů, aby každý dostal trochu.1 (1Mk 6:37) 8Jeden z jeho učedníků, Ondřej, bratr Šimona Petra, mu řekl: 9Je zde malý chlapec, který má pět ječných chlebů1 a dvě malé ryby. Co je to však pro tak mnohé?2 (12Kr 4:42 2Mt 14:17 Mk 6:38 L 9:13) 10Ježíš řekl: Nechte lidi spočinout jako u jídla.1 Na tom místě bylo hodně trávy. A tak muži spočinuli v počtu asi pěti tisíc.2 (1Gn 18:4 22Kr 4:43 Mt 14:19 Mt 14:21 Mk 6:39 Mk 6:44 L 9:14) 11Ježíš tedy vzal chleby, a když vzdal díky, rozdělil je těm, kteří spočívali, a podobně i z malých ryb tolik, kolik chtěli.1 (12Kr 4:44 Mk 6:41 L 9:16) 12Když se nasytili1, řekl svým učedníkům: Shromážděte úlomky, které zbývají, aby se nic nepromarnilo. (1Mk 6:42) 13Shromáždili je tedy, a naplnili dvanáct košů úlomky z pěti ječných chlebů, jež zbyly po těch, kteří jedli.1 (1Mt 14:20 Mk 6:43 L 9:17) 14A tak když lidé viděli znamení, která prováděl, říkali: To je určitě ten prorok,1 který měl přijít na svět. (1Dt 18:15 Dt 18:18 Iz 9:6 L 24:19 Sk 3:22) 15Proto Ježíš, když poznal, že hodlají přijít a zmocnit se ho, aby ho udělali králem, odebral se opět zcela sám na horu.1 (1Mt 14:23 Mk 6:45 J 17:16 J 18:36 Jk 1:27 Jk 4:4) 16Když nastal večer, sestoupili jeho učedníci k moři,1 (1Mt 14:22 Mk 6:47) 17a když nastoupili do člunu, vydali se přes moře do Kafarnaum. Zatím se setmělo a Ježíš k nim ještě nepřišel. 18Moře se také vzdouvalo, protože vanul silný vítr.1 (1Mt 8:24 Mt 14:24 Mk 6:48) 19Když však veslovali asi pět nebo šest kilometrů, spatřili Ježíše, jak jde po moři a přibližuje se k člunu; a dostali strach.1 (1Mt 14:26 Mk 6:49) 20Řekl jim však: To jsem já; nemějte strach!1 (1Mt 14:27 Mk 6:50) 21Proto byli ochotní vzít ho do člunu, a člun byl ihned u země, ke které se pokoušeli jet.1 (1Mt 14:34 Mk 6:51) 22Příští den zástup, který stál na druhé straně moře, viděl, že tam není žádný člun kromě jednoho malého a že Ježíš nevstoupil do člunu se svými učedníky, ale že odjeli pouze jeho učedníci; 23ale čluny z Tiberiady připluly do blízkosti místa, kde jedli chléb potom, co Pán vzdal díky. 24Když tedy zástup viděl, že tam není ani Ježíš ani jeho učedníci, nastoupili do svých malých člunů a dojeli do Kafarnaum, aby hledali1 Ježíše. (1Mk 1:37) 25Když ho pak našli za mořem, řekli mu: Rabbi1, kdy ses sem dostal? (1J 1:38) 26Ježíš jim odpověděl a řekl: Vpravdě, vpravdě vám říkám: Nehledáte mě proto, že jste viděli znamení, ale proto, že jste jedli z chlebů a nasytili jste se.1 (1J 6:11) 27Nepracujte pro pokrm, který zaniká,1 ale pro pokrm, který zůstává k věčnému životu,2 jejž vám dá Syn člověka, neboť na toho vložil Otec, ano Bůh, pečeť schválení.3 (1Abk 3:17 2J 4:14 J 17:3 Ř 6:23 3Ž 22:8 Mt 3:17 Sk 2:22 2P 1:17) 28Proto mu řekli: Co máme dělat, abychom konali Boží díla? 29Ježíš jim odpověděl a řekl: To je Boží dílo, abyste projevovali víru1 v toho, jehož On vyslal.2 (1Sk 16:31 1J 3:23 2J 7:29 J 8:42) 30Proto mu řekli: Co tedy provádíš jako znamení1, abychom je viděli a uvěřili ti? Jaké konáš dílo? (1Mt 12:38 Mk 8:12 J 2:18 1K 1:22) 31Naši praotcové jedli mannu1 v pustině, právě jak je napsáno: Dával jim k jídlu chléb z nebe.2 (1Ex 16:15 Nu 11:7 Neh 9:15 J 6:49 1K 10:3 2Ž 78:24 Ž 105:40) 32Ježíš jim tedy řekl: Vpravdě, vpravdě vám říkám: Mojžíš vám nedal chléb z nebe, ale můj Otec vám opravdu dává pravý chléb z nebe.1 (1J 3:16) 33Vždyť Boží chléb je ten, kdo sestupuje z nebe a dává světu život. 34Řekli mu tedy: Pane, dávej nám tento chléb stále.1 (1J 4:15) 35Ježíš jim řekl: Jsem chléb života. Kdo přichází ke mně, vůbec nedostane hlad, a kdo projevuje víru ve mne, vůbec nedostane žízeň.1 (1J 4:14 J 7:37 Zj 22:17) 36Řekl jsem vám však: Dokonce jste mě viděli, a přece nevěříte.1 (1J 6:64) 37Všechno, co mi dává Otec, přijde ke mně, a toho, kdo ke mně přijde, rozhodně nechci odehnat;1 (1Mt 11:28 J 17:6) 38protože jsem nesestoupil z nebe,1 abych činil svou vůli, ale vůli toho, kdo mě poslal.2 (1J 3:13 J 8:23 J 8:42 2Mt 26:39 J 5:30) 39To je vůle toho, kdo mě poslal, abych ze všeho, co mi dal, nic neztratil, ale abych to vzkřísil v posledním dnu.1 (1J 5:28 J 17:12 Ř 6:5) 40To je totiž vůle mého Otce, aby každý, kdo vidí Syna a projevuje v něj víru, měl věčný život,1 a chci ho vzkřísit v posledním dnu.2 (1J 10:28 2Da 12:13 J 11:24 Sk 17:31 1Te 4:16 Zj 20:12) 41Proto Židé proti němu reptali, že řekl: Jsem chléb, který sestoupil z nebe;1 (1J 6:33) 42a říkali:1 Což to není Ježíš, syn Josefův,2 jehož otce i matku známe? Jak to, že nyní říká: Sestoupil jsem z nebe? (1Mt 13:55 Mk 6:3 L 4:22 2L 3:23) 43Ježíš jim odpověděl a řekl: Přestaňte mezi sebou reptat.  44Nikdo ke mně nemůže přijít, pokud ho nepřitáhne Otec, který mě poslal;1 a chci ho vzkřísit v posledním dnu.2 (1J 6:65 2Te 2:13 2J 11:24)  45V Prorocích je napsáno: A všichni budou vyučováni Jehovou.1 Každý, kdo slyšel od Otce a naučil se, přichází ke mně.2 (1Iz 54:13 Jr 31:34 Mi 4:2 21Te 4:9) 46Ne proto, že by někdo viděl Otce,1 kromě toho, který je od Boha; ten viděl Otce.2 (1Ex 33:20 2Mt 11:27 L 10:22 J 1:18) 47Vpravdě, vpravdě vám říkám: Kdo věří, má věčný život.1 (1J 3:16) 48Jsem chléb1 života. (1J 6:33) 49Vaši praotcové jedli v pustině mannu1, a přesto zemřeli. (1J 6:31) 50To je ten chléb, který sestupuje z nebe, aby z něho kdokoli mohl jíst a nezemřel. 51Jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe; jestliže někdo jí z tohoto chleba, bude žít navždy; a vskutku chléb, který dám, je mé tělo1 ve prospěch života světa.2 (1J 1:14 1J 4:2 2Žd 10:10) 52Proto se Židé mezi sebou přeli a říkali: Jak nám může tento muž dát jíst své tělo? 53Ježíš jim tedy řekl: Vpravdě, vpravdě vám říkám: Pokud nebudete jíst tělo1 Syna člověka a pít jeho krev2, nemáte život3 sami v sobě. (1Mt 26:26 1K 11:24 2Mt 26:28 1K 11:25 3J 5:26) 54Kdo se živí mým tělem a pije mou krev, má věčný život, a vzkřísím ho v posledním dnu;1 (1J 6:40 1K 15:52 1Te 4:16) 55neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. 56Kdo se živí mým tělem a pije mou krev, zůstává ve spojení se mnou a já ve spojení s ním.1 (1J 14:23 J 15:4 1J 3:24) 57Právě jako mě vyslal živý1 Otec a žiji díky Otci, také ten, kdo se živí mnou, ano ten bude žít díky mně.2 (1Jr 10:10 Da 6:26 2K 3:3 1Te 1:9 2J 5:26 1K 15:22) 58To je ten chléb, který sestoupil z nebe. Není to, jako když vaši praotcové jedli, a přesto zemřeli. Kdo se živí tímto chlebem, bude žít navždy.1 (1J 6:51) 59To řekl, když vyučoval ve veřejném shromáždění v Kafarnaum. 60Proto mnozí z jeho učedníků, když to slyšeli, řekli: Tato řeč je otřesná; kdo jí může naslouchat?1 (1Mt 11:6 J 6:66) 61Ale Ježíš, který sám v sobě věděl, že jeho učedníci proto reptají, jim řekl: O to klopýtáte1? (1Mt 13:21) 62Co tedy, kdybyste spatřili Syna člověka, jak vystupuje tam, kde byl předtím?1 (1J 3:13 J 6:38 J 8:23 Sk 1:9 Ef 4:8) 63Je to duch, který je životodárný;1 tělo není vůbec k užitku. Výroky, které jsem k vám mluvil, jsou duch2 a jsou život.3 (11K 15:45 2K 3:6 Ga 6:8 21K 2:13 3Dt 8:3 Ž 119:50 Mt 4:4 Fp 2:16) 64Ale někteří z vás nevěří. Ježíš totiž od počátku věděl, kteří jsou nevěřící, a kdo je ten, jenž ho zradí.1 (1Mt 9:4 J 2:24 J 13:11) 65Řekl tedy dále: Proto jsem vám řekl: Nikdo nemůže přijít ke mně, pokud mu to není dáno Otcem.1 (1J 6:44) 66Kvůli tomu mnozí z jeho učedníků odešli k věcem za sebou1 a již s ním nechodili.2 (1L 9:62 2Mt 11:6 J 6:60) 67Proto Ježíš řekl dvanácti: Nechcete snad také jít? 68Šimon Petr1 mu odpověděl: Pane, ke komu odejdeme?2 Máš výroky věčného života,3 (1Mt 16:16 Mk 8:29 2Zj 14:4 3J 6:63 J 17:3 Sk 5:20) 69a my jsme uvěřili a poznali, že jsi Boží Svatý.1 (1Mk 1:24 L 9:20) 70Ježíš jim odpověděl: Což jsem nevyvolil vás dvanáct?1 Přesto jeden z vás je pomlouvač.2 (1L 6:13 J 15:16 2L 22:3 J 13:18) 71Mluvil vlastně o Jidášovi, synu Šimona Iškariotského, neboť ten jej hodlal zradit1, ačkoli byl jedním z dvanácti. (1Mt 26:14 J 12:4)


Comentario de la Biblia de Matthew Henry
Versículos 1-14. Cinco mil alimentados milagrosamente. 15-21. Jesús camina sobre el mar. 22-27. Indica la comida espiritual. 28-65. Su sermón a la multitud. 66-71. Muchos de los discípulos se regresan.

Vv. 1-14. Juan narra el milagro de alimentar a la multitud para referirse al sermón que sigue. Obsérvese el efecto de este milagro sobre la gente. Hasta los judíos comunes esperaban que el Mesías viniera al mundo y fuese un gran Profeta. Los fariseos los despreciaban por no conocer la ley, pero ellos sabían más de Aquél que es el fin de la ley. Sin embargo, los hombres pueden admitir que Cristo es ese Profeta y aún hacer oídos sordos.

Vv. 15-21. Aquí estaban los discípulos de Cristo en el camino del deber, y Cristo ora por ellos; no obstante, están afligidos. Puede haber peligros y aflicciones de este tiempo presente donde hay interés en Cristo. Las nubes y las tinieblas suelen rodear a los hijos de la luz y del día.
Ven a Jesús caminando sobre el mar. Aun cuando se acercan el consuelo y la liberación suelen entenderlo tan mal que se convierten en ocasión para temer. Nada es más fuerte para convencer a pecadores que la palabra: “Yo soy Jesús, al que persigues”; nada más fuerte para consolar a los santos que esto: “Yo soy Jesús al que amas”. Si hemos recibido a Cristo Jesús, el Señor, aunque la noche sea oscura y el viento fuerte, aún así, podemos consolarnos que estaremos en la orilla antes que pase mucho tiempo.

Vv. 22-27. En vez de responder a la pregunta de cómo llegó allí, Jesús los reprende por preguntar. La mayor seriedad debiera emplearse para buscar la salvación en el uso de los medios señalados, pero debe buscarse solamente como don del Hijo del hombre. Al que el Padre ha sellado, le prueba que es Dios. Él declara que el Hijo del hombre es el Hijo del Dios con poder.

Vv. 28-35. El ejercicio constante de la fe en Cristo es la parte más importante y difícil de la obediencia exigida de nosotros, en cuanto a pecadores que buscan salvación. Cuando somos capacitados por su gracia para llevar una vida de fe en el Hijo de Dios, siguen los temperamentos santos y pueden hacerse servicios aceptables.
Dios, su propio Padre, que dio ese alimento del cielo a sus antepasados para sustentar su vida natural, ahora les dio el Pan verdadero para la salvación de sus almas.
Ir a Jesús y creer en Él significa lo mismo. Cristo muestra que Él es el Pan verdadero; es para el alma lo que el pan es para el cuerpo, nutre y sustenta la vida espiritual. Es el Pan de Dios. El pan que da el Padre, es el que ha hecho para alimento de nuestras almas. El pan nutre sólo por los poderes del cuerpo vivo, pero Cristo mismo es el Pan vivo y nutre por su propio poder. La doctrina de Cristo crucificado es ahora tan fortalecedora y consoladora para el creyente como siempre lo ha sido. —Él es el Pan que vino del cielo. Denota la divinidad de la persona de Cristo y su autoridad; además, el origen divino de todo lo bueno que nos viene por medio de Él. Digamos, con inteligencia y fervor, Señor, danos siempre este Pan.

Vv. 36-46. El descubrimiento de la culpa, peligro y remedio para ellos, por medio de la enseñanza del Espíritu Santo, hace que los hombres se dispongan y alegren de ir, y rindan todo lo que impide ir a Él en busca de salvación. La voluntad del Padre es que ninguno de los que fueron dados al Hijo, sea rechazado o perdido por Él. Nadie irá hasta que la gracia divina lo subyugue y, en parte, cambie su corazón; por tanto, nadie que acuda será echado fuera. El evangelio no halla a nadie dispuesto a ser salvado en la forma santa y humillante que aquí se da a conocer, pero Dios atrae con su palabra y el Espíritu Santo; y el deber del hombre es oír y aprender; es decir, recibir la gracia ofrecida y asentir a la promesa.
Nadie ha visto al Padre sino su amado Hijo; y los judíos deben esperar ser enseñados por su poder interior ejercido sobre su mente, y por su palabra y los ministros que les mande.

Vv. 47-51. La ventaja del maná era poca, sólo servía para esta vida; pero el Pan de vida es tan excelente que el hombre que se alimenta de él, nunca morirá. Este pan es la naturaleza humana de Cristo que tomó para presentar al Padre como sacrificio por los pecados del mundo; para adquirir todas las cosas correspondientes a la vida y la piedad, para que se arrepientan y crean en Él los pecadores de toda nación.

Vv. 52-59. La carne y la sangre del Hijo del hombre denotan al Redentor en su naturaleza humana; Cristo, y Él crucificado, y la redención obrada por Él, con todos los beneficios preciosos de la redención: el perdón de pecado, la aceptación de Dios, el camino al trono de la gracia, las promesas del pacto, y la vida eterna. Se les llama carne y sangre de Cristo, porque fueron comprados debido a que su cuerpo fue partido y su sangre, derramada. Además, porque son comida y bebida para nuestra alma. Comer esta carne y beber esta sangre significa creer en Cristo. Participamos de Cristo y sus beneficios por fe. El alma que conoce correctamente su estado y su necesidad, encuentra en el Redentor, en Dios manifestado en carne, todas las cosas que pueden calmar la conciencia y fomentar la santidad verdadera. Meditar en la cruz de Cristo da vida a nuestro arrepentimiento, amor y gratitud. Vivimos por Él así como nuestros cuerpos viven por la comida. Vivimos por Él como las extremidades dependen de la cabeza, las ramas de la raíz: porque Él vive nosotros también viviremos.

Vv. 60-65. La naturaleza humana de Cristo no había estado antes en el cielo, pero, siendo Dios y hombre, se dice verazmente que esa maravillosa Persona descendió del cielo. El reino del Mesías no era de este mundo; ellos tenían que entender por fe lo que dijo de un vivir espiritual en Él y en su plenitud. Como sin el alma del hombre la carne no vale, así mismo sin el Espíritu de Dios que vivifica, todas las formas de religión son muertas y nulas. El que hizo esta provisión para nuestras almas es el único que puede enseñarnos estas cosas y atraernos a Cristo para que vivamos por fe en Él. Acudamos a Cristo, agradecidos que se haya declarado que todo aquel que quiera ir a Él será recibido.

Vv. 66-71. Cuando admitimos en nuestra mente duros pensamientos acerca de las palabras y obras de Jesús, entramos en la tentación de modo que, si el Señor no lo evitara en su misericordia, terminaríamos retrocediendo. El corazón corrupto y malo del hombre hace que lo que es materia del mayor consuelo sea una ocasión de ofensa. Nuestro Señor había prometido vida eterna a Sus seguidores en el sermón anterior; los discípulos se adhirieron a esa palabra sencilla y resolvieron aferrarse a Él, cuando los demás se adhirieron a las palabras duras y lo abandonaron.
La doctrina de Cristo es la palabra de vida eterna, por tanto, debemos vivir y morir por ella. Si abandonamos a Cristo, abandonamos nuestras propias misericordias.
Ellos creyeron que este Jesús era el Mesías prometido a sus padres, el Hijo del Dios vivo. Cuando estamos tentados a descarriarnos, bueno es que recordemos los principios antiguos y nos mantengamos en ellos. Recordemos siempre la pregunta de nuestro Señor: ¿Nos alejaremos y abandonaremos a nuestro Redentor? ¿A quién podemos acudir? Él solo puede dar salvación por el perdón de pecados. Esto solo da confianza, consuelo y gozo y hace que el temor y el abatimiento huyan. Gana la única dicha firme en este mundo y abre el camino a la dicha del próximo.

Display settings Display settings